Directorul Regionalei CFR Timişoara, Valeriu Trică, a declarat,
miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că în accident au fost
implicate locomotiva unui operator din Ungaria şi cea a unui
operator privat din România, iar o comisie va stabili cauzele
producerii acestuia.
"Accidentul a avut loc între o locomotivă care aparţine
societăţii Mav, din Ungaria, şi o locomotivă care aparţine
operatorului feroviar Logistic Cargo, din România. Una dintre
locomotive, cea a Logistic Cargo, este deraiată. O comisie este la
faţa locului pentru a cerceta cauzele accidentului şi cine este
vinovatul", a spus Valeriu Trică.
Din comisie fac parte reprezentanţi ai CFR şi ai celor
două companii, iar valoare pagubelor nu a fost încă
stabilită.
Potrivit sursei citate, circulaţia feroviară nu este afectată de
acest accident.
Incidentul a avut loc, miercuri, în staţia CFR Curtici, la
intrarea în România, unde o locomotivă din Ungaria care trecuse
frontiera a intrat pe o linie pe care circula un tren de marfă
românesc.
Iniţial, reprezentanţii Poliţiei Transporturi Feroviare Arad
spuneau că trenul românesc aparţine CFR Marfă.
Cele două locomotive s-au ciocnit frontal. Locomotiva
din Ungaria nu avea ataşate vagoane, iar cealaltă avea vagoane de
marfă.
În urma impactului, trenul românesc a deraiat, dar nu s-au
înregistrat victime, doar avarii.
La faţa locului au ajuns reprezentanţi ai Poliţiei Transporturi
Feroviare, care spuneau că din primele cercetări rezulta că
mecanicii locomotivei din Ungaria nu au respectat semnalul
semaforului.